INFORMATIE

Versterk je core met deze 5 bosu ball oefeningen

Heb jij de bosu ball weleens gebruikt? Met deze balanstrainer kun je je fitnessroutine uitbreiden, vooral als je je core wilt versterken. Het leuke van de bosu ball is dat je zowel de bolle als platte kant kunt gebruiken. Wij delen vijf effectieve oefeningen voor een sterkere core.
 
Hoewel je onderstaande oefeningen ook zonder bosu ball kunt doen, zorgt de bosu ball voor een intensievere training en snellere spieropbouw.
 
1. Abs
- Houding: Leg de bosu ball met de bolle kant naar boven. Ga er met je onderrug op liggen, op zo’n manier dat je billen naast de bosu ball hangen. Houd je voeten plat op de grond.
- Beweging: ga met je bovenlichaam omhoog en omlaag.
 
2. Back
- Houding: Leg de bosu ball met de bolle kant naar boven. Ga er met je buik bovenop liggen en steun met je knieën op de grond. Houd je hoofd vlak boven de grond met je handen bij je kin.
- Beweging: ga me je bovenlichaam omhoog en omlaag.
 
3. Squat
- Houding: Leg de bosu ball met de platte kant naar boven. Ga met beide voeten op de bosu ball staan.
- Beweging: Maak een squat-beweging. Je kunt deze oefening extra effectief maken door een zware bal vast te houden.
 
4. Plank
- Houding: Leg de bosu ball met de bolle kant naar boven. Steun met je onderarmen op de bosu ball en ga op je tenen staan. Zorg dat je lichaam zo recht als een plank is.
- Beweging: Houd deze houding vast voor bijvoorbeeld 1 of 2 minuten.
 
5. Mountain climber
- Houding: Leg de bosu ball met de platte kant naar boven. Steun met je handen op de bosu ball en ga op je tenen staan.
- Beweging: Trek eerst je linkerknie naar je toe, daarna je rechterknie. Voer het tempo een beetje op.
 
Bosu balls bij Orange
Wil je de oefeningen gelijk uitproberen? In onze fitnessruimte hebben we meerder bosu balls waar je mee kunt trainen. En heb je extra hulp nodig? Dan helpt een van onze trainers je natuurlijk graag!

Delen op facebook